Friday, July 10, 2009

Topi ajaib

kalau topi tu macam ni(atas)
mesti comei kan..



Assalamualaikum..


BEBERAPA penyelidik dari Universiti British Colombia telah berjaya menemui teknik yang boleh membantu otak mempercepatkan proses pembelajaran melalui penggunaan topi pemikir.Topi itu mampu mempercepatkan proses pembelajaran dan mengingat melalui satu denyutan magnetik di bahagian belakang otak.


Penyelidikan yang diketuai oleh Dr. Lara Boyd berkata, melalui teknik tersebut ia mampu meningkatkan kapasiti keupayaan seseorang untuk mengingat dan menyelesaikan masalah pembelajaran.

Beliau telah menguji 30 sukarelawan bagi mengesan sasaran di skrin komputer yang mengandungi titik merah dengan menggunakan kayu bedik.

Semasa uji kaji tersebut berjalan, sasaran akan bergerak secara rawak ketika memasuki satu pola terancang dan akhirnya kembali ke tempat asal, malah peserta tidak mengendahkan sesi ulangan uji kaji tersebut kerana mereka mempercayai bahawa pergerakan tersebut adalah adalah secara rawak.

Katanya, dalam uji kaji tersebut, semua peserta merasai rangsangan yang telah dibuat malah tiada perbezaan yang ketara.

Jelasnya, melalui kaedah ini ia boleh membantu orang ramai yang menghadapi masalah kesukaran dalam pembelajaran.



*Artikel ni diambil dari Utusan Malaysia hari ni. Tertarik dengan artikel ni dimana mereka hasilkan topi yang boleh buat orang pandai,mudah belajar la senang cite. Agak-agak la kan..macam mane rupe topi tu kan?





Pelajari Minda, Strategi dan Teknik Kekayaan 8 Ikon Jutawan Malaysia!
Kini, ikon usahawan Jutawan, Jurulatih Jutawan, Jutawan MLM, Jutawan Senyap, Jutawan Berani Gagal dan Jutawan Internet mendedahkan strategi SEBENAR DAN SATU-SATUNYA CARA bagaimana ANDA boleh mencapai kejayaan dalam bidang kewangan dengan cepat!